Мотивувати дітей, незалежно від наявності або відсутності балів, необхідно не лише за допомогою них. Мотивацією для учнів/учениць за умов вербального оцінювання слугує їхній особистий навчальний поступ, для відстеження якого у початковій школі здійснюється формувальне оцінювання.
Метою
такого оцінювання є формування у дитини впевненості в собі та власних
можливостях, відзначення будь-якого успіху, акцентування уваги на сильних
сторонах, а не на помилках, діагностування досягнень, виявлення проблем і
вчасне запобігання їхньому нашаруванню, стимулювання бажання вчитися та
прагнути максимально можливих результатів, а також запобігання страху помилок.
Отже, формувальне оцінювання має мотивувати і надихати дитину на навчання та
виявлення власних здобутків.
Невід’ємним складником підвищення мотивації до навчання є і здатність учнів/учениць самостійно оцінювати власний поступ, що може здійснюватись у цікавий для дітей спосіб. Зворотний зв’язок від вчителів/вчительок має орієнтувати дітей на успіх, підтримувати їх та надихати на вдосконалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар